Często zadawane pytania
-
OFFICE 365
-
Z którą wersją pakietu Office współpracuje Office 365?
- Offce 365 najlepiej współpracuje z najnowszą wersją pakietu Ofice, Office 2010 oraz Office 2011 dla komputerów Mac. Z pewnymi ograniczeniami Office 365 współpracuje także z pakietem Office 2007.
-
Czy Office 365 wymaga połączenia internetowego?
- Połączenie internetowe jest wymagane do korzystania z usług oferowanych przez Office 365 w chmurze, tj. skrzynka pocztowa, konferencje, SkyDrive itp.
-
Dlaczego po wylogowaniu się otrzymuję komunikat "Sorry, but we're having trouble signing you out" ?
- Aby poprawnie wylogować się z usługi Office 365 należy się upewnić, czy przeglądarka internetowa nie blokuje plików ciasteczek (cookie).
-
Jak zmienić wersję językową w Office 365?
-
UWAGA! Opisane poniżej kroki dotyczą wszystkich usług Office 365. W przypadku Outlook Web App, wybrane tutaj preferencje językowe mogą być nadpisane przez kroki opisane w sekcji Outlook Web App.
-
Z menu na górze ekranu klikamy we własne imię i nazwisko, a z rozwiniętego menu wybieramy opcję "About me" ("O mnie").
-
Na górze ekranu klikamy w przycisk "edit" ("edytuj").
-
Z menu na górze ekranu wybieramy wpierw trzykropek "...", a z rozwiniętego menu klikamy w opcję "Language and Region" ("Język i region").
-
Na wyświetlonej stronie można dodać preferowany język wyświetlania, ustawić strefę czasową użytkownika oraz podać pozostałe dane regionalne.
- W celu zapisania zmian klikamy w przycisk "Save everything and exit" ("Zapisz wszystko i zamknij")
-
Z menu na górze ekranu klikamy we własne imię i nazwisko, a z rozwiniętego menu wybieramy opcję "About me" ("O mnie").
-
UWAGA! Opisane poniżej kroki dotyczą wszystkich usług Office 365. W przypadku Outlook Web App, wybrane tutaj preferencje językowe mogą być nadpisane przez kroki opisane w sekcji Outlook Web App.
-
Z którą wersją pakietu Office współpracuje Office 365?
-
OUTLOOK WEB APP (OUTLOOK, KALENDARZ, OSOBY)
- Jak zmienić wersję językową pakietu Outlook Web App?
-
-
UWAGA!
Opisane poniżej kroki dotyczą wszystkich usług Office 365. W przypadku Outlook Web App, wybrane tutaj prpeferencje językowe mogą być nadpisane przez kroki opisane w sekcji Outlook Web App.-
Mając aktywną którąkolwiek z aplikacji Outlook Web App - Outlook, Kalendarz lub Ososby - należy kliknąć w przycisk Ustawienia (Settings) a z rozwiniętego menu wybrać opcję Opcje (Options).
-
Z menu po lewej stronie ekranu należy wybrać zakładkę Ustawienia (Settings).
-
Z menu na górze ekranu należy wybrać zakładkę Regionalne (Regional).
-
W polu Język (Language) można wybrać preferowany język. W poniższych polach można dodatkowo wybrać format wyświetlania daty, czasu oraz strefę czasową ożytkownika.
- Wprowadzone zmiany należy potwierdzić przyciskiem "Save" ("Zapisz").
-
Mając aktywną którąkolwiek z aplikacji Outlook Web App - Outlook, Kalendarz lub Ososby - należy kliknąć w przycisk Ustawienia (Settings) a z rozwiniętego menu wybrać opcję Opcje (Options).
-
UWAGA!
-
Jak przenieść kontakty ze starego konta pocztowego?
-
Adresy w starej książce adresów mogą być wyeksportowane do pliku CSV a następnie zaimportowane w nowym systemie pocztowym za pomocą funkcji Importuj kontakty Aby znaleźć tę opcję w menu z kołem zębatym, należy wcześniej przejść na zakładkę Osoby.
-
Adresy w starej książce adresów mogą być wyeksportowane do pliku CSV a następnie zaimportowane w nowym systemie pocztowym za pomocą funkcji Importuj kontakty Aby znaleźć tę opcję w menu z kołem zębatym, należy wcześniej przejść na zakładkę Osoby.
-
Jakie są ustawienia POP3 Outlook Web Apps?
-
Adres serwera: outlook.office365.com
Port: 995
Szyfrowanie: SSL
-
Adres serwera: outlook.office365.com
-
Jakie są ustawienia IMAP4 Outlook Web Apps?
-
Adres serwera: outlook.office365.com
Port: 993
Szyfrowanie: SSL
-
Adres serwera: outlook.office365.com
-
Jakie są ustawienia SMTP Outlook Web Apps?
-
Adres serwera: smtp.office365.com
Port: 587
Szyfrowanie: TLS
-
Adres serwera: smtp.office365.com
-
OUTLOOK
-
Dlaczego nie mogę się zalogować do poczty w domenie stud.umed.lodz.pl?
-
Aby rozwiązać problem z logowaniem się do poczty należy wpierw wykluczyć możliwość wpisywania niepoprawnego loginu lub hasła.
- Login do poczty ma postać pełnego adresu email imie.nazwisko@stud.umed.lodz.pl
- W loginie nie mogą znajdować się polskie znaki.
- Imię i nazwisko jest oddzielone kropką.
- Należy wyłączyć przycisk CAPS LOCK na klawiaturze. Login jest pisany jedynie małymi literami.
- Jeśli problem nadal będzie występował mogą Państwo skorzystać z poniższej procedury resetowania hasła.
W celu zmiany hasła pocztowego w domenie stud.umed.lodz.pl należy:
- Wejśc na stronę zmiany hasła poczty Office 365 - Formularz zmiany hasła poczty Office 365.
- Zalogować się z użyciem własnych danych dostępowych do Wirtualnej Uczelni.
- Wprowadzić dwukrotnie swoje nowe hasło poczty Office 365.
- Zatwierdzić zmiany przyciskiem "Zmień hasło".
- Po ukazaniu się komunikatu "Hasło zostało zmienione" można wylogować się ze strony Wirtulanej Uczelni.
- W przypadku wystąpienia problemów na tym etapie lub z dostępem do konta Wirtualnej Uczelni, należy skorzystać z fromularza zgłoszeniowego - Formularz zgłoszeniowy.
-
Aby rozwiązać problem z logowaniem się do poczty należy wpierw wykluczyć możliwość wpisywania niepoprawnego loginu lub hasła.
-
Dlaczego w "Elementach wysłanych" widzę wiadomości wysłane do mnie?
-
Wiadomości znajdujące się w folderze Elementy wysłane zawsze są wiadomościami które zostały wysłane z konta. Aby widzieć adresastów wiadomości zamiast twórcy należy zmienić widok folderu. W tym celu należy wykonać następujące czynności:
-
Należy wejść kolejno w
-
Następnie wybrać przycisk Kolumny...
-
Usunąć z listy po prawej stronie Pokaż te kolumny w następującej kolejnośći pole Od a następnie z listy Dostępne kolumny dodać pole Do. Po wykonaniu czynności należy zastosować zmiany przyciskiem OK
-
Należy wejść kolejno w
-
Wiadomości znajdujące się w folderze Elementy wysłane zawsze są wiadomościami które zostały wysłane z konta. Aby widzieć adresastów wiadomości zamiast twórcy należy zmienić widok folderu. W tym celu należy wykonać następujące czynności:
-
Dlaczego otrzymuję maile bez treści podczas gdy w starym systemie pocztowym widzę treść poprawnie?
-
Opisana sytuacja może mieć miejsce w przypadku gdy nadawca wiadomości wpisał jej treść na końcu maila. Aby zobaczyć treść wiadomości należy:
-
Rozwinąć listę wiadomości w wątku.
- Wybrać odpowiednią wiadomość i poprzez dwukrotne kliknięcie otworzyć wiadomość w nowym oknie.
- Kompletna wiadomość powinna otworzyć się w nowym oknie.
-
Rozwinąć listę wiadomości w wątku.
-
Opisana sytuacja może mieć miejsce w przypadku gdy nadawca wiadomości wpisał jej treść na końcu maila. Aby zobaczyć treść wiadomości należy:
-
Jaki jest rozmiar skrzynki pocztowej?
- Domyślny rozmiar konta pocztowego wynosi 50 GB.
-
Jaki jest maksymalny rozmiar wysyłanej wiadomości?
- Maksymalny rozmiar pojedynczej wiadomości wynosi 35 MB.
-
Jaki jest maksymalny rozmiar zalącznika wysyłanej wiadomości?
- Wielkość jednego załącznika nie może przekroczyć 25 MB.
-
Dlaczego nie mogę się zalogować do poczty w domenie stud.umed.lodz.pl?
-
SKYDRIVE
-
Dlaczego nie mogę edytować plików xls, doc oraz ppt w Office Web App?
- Pakiet Office Web App umożliwia edycję jedynie tych dokumentów, które są zapisane z rozszerzeniem xlsx, docx, pptx itp. Aby umożliwiśc edycję pliku pakietu Office "starego" typu, należy zapisać go ponownie w nowym formacie.
-
Jaki jest rozmiar konta SkyDrive?
- Domyślny rozmiar konta SkyDrive wynosi 7 GB.
-
Dlaczego nie mogę edytować plików xls, doc oraz ppt w Office Web App?
-
LYNC
-
[Lync 2010] Dlaczego nie mogę się połączyć z serwerem Exchange za pomocą desktopowej wersji programu?
- Aby klient programu Lync 2010 mógł poprawnie połączyć się z usługą Exchange musi zostać pobrana i zainstalowana poprawka udostępniona przez firmę Microsoft. Pliki można pobrać tutaj:
-
Gdzie mogę znaleźć historię swoich rozmów?
-
Przeglądanie historii rozmów w usłudze Lync jest możliwe dopiero po połączeniu własnego konta Lync z serwerem Exchange.
Dodatkowo, w opcjach klienta usługi Lync na komputerze, należy zaznaczyć opcję zapisywania rozmów w folderze poczty email.
Po poprawnym wykonaniu tych kroków, do konta pocztowego zostanie dodany katalog Historia Konwersacji.
-
Przeglądanie historii rozmów w usłudze Lync jest możliwe dopiero po połączeniu własnego konta Lync z serwerem Exchange.
-
[Lync 2010] Dlaczego nie mogę się połączyć z serwerem Exchange za pomocą desktopowej wersji programu?